דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מלכת האמבטיה - פנג שואי לעיצוב חדר הרחצה 

מאת    [ 07/02/2018 ]

מילים במאמר: 669   [ נצפה 2155 פעמים ]

אם יצא לכם לחקור מעט את תחום עיצוב הבית בשיטת הפנג שואי, בוודאי נוכחתם לדעת כי עיצובו ומיקומו של חדר הרחצה בבית קריטית מאוד. מצד אחד, מיקום נכון שלו יוכל להגביר את תחושת החיות והחיוניות בחיינו ובכך נוכל גם לנטרל אנרגיה שלילית ומצבי חיים פחות רצויים.

לעומת זאת, במידה והמיקום אינו מדויק, יכול להיות שה"צ'י" (אנרגיית החיים) יוחלש, מה שעלול לגרום למשל לבני הבית לעייפות, להוצאת כספים מיותרים או לתחושת חוסר סיפוק ממערכות יחסים.

במידה ומדובר בבית שאתם כבר גרים בו או אם כבר האדריכל שלכם מיקם את חלל חדר הרחצה בבית, תוכלו במעט השקעה להוציא ממנו את הטוב ביותר עבורכם עם הטיפים הבאים:


    • הטיפ הראשון והפרקטי הינו הקפדה של סגירת הדלת בחדרי הרחצה וסגירת מכסה האסלה בשירותים. נכון, זהו טיפ ידוע של שיטת הפנג שואי אבל למה לא לעשות זאת גם מהסיבה האסתטית והנעימה?
    • במידה וחדר הרחצה (חדר השירותים או חדר המקלחת) ממוקם מול הכניסה לבית, ננסה ליצור תחושה של הפרדה משאר חללי הבית על-ידי אריחים וריצוף שונה מבחינת הטקסטורה ו/או הגוון. צריכה להיות תחושה שמדובר בחלל נפרד משאר חללי הבית.
    • Master Bedroom- בעולם של נוחות, כולנו רוצים לתכנן את הבית שלנו כך שחדר השינה יהיה צמוד לחדר רחצה. אך חדר השינה, הוא המקום בו אנחנו ישנים ומספקים לגופינו אנרגיה ליום שלמחרת, ובשביל לקבל את האנרגיה המיטבית, צריך לדאוג שנקבלה במלואה. בפנג שואי, דלתות משמשות כמחברות אנרגיה בין חלל אחד למשנהו, ולכן נשמור על דלת חדר הרחצה סגורה לכל אורך היממה, וננסה שלא לישון כשרגלינו פונות באופן ישיר אל הכניסה של חדר הרחצה. במידה ומיטתכם פונה לחדר הרחצה, מקמו ליד מיטתכם שטיח ורהיט "מפריד" כלשהו כמו ספסל מרופד או שידה נמוכה.
    • השקיעו בחדר הרחצה כי במידה והוא נמצא באזור התומך בכסף או בבריאות, תוכלו ליהנות מהם - הימנו מברזים דולפים ומחלודה. זרקו דברים שבורים, בקבוקי שמפו ריקים, מברשת שיניים בלויה או כל מוצר שאינו שימושי לכם.
    • מקלחת מרגיעה אותנו ונותנת לנו תחושה של היטהרות, אך אם משלבים את חדר הרחצה עם אלמנטים וחומרים נוספים, יהיה אפשר ליצור עבורכם מרחב מרגיע ומהנה עוד יותר- דאגו שיהיה ריח נעים שאתם אוהבים, תוכלו להיעזר בנרות או שמנים אתריים בריחות שונים לפי רצונכם, יש כאלה הממריצים, מרגיעים או מטהרים. אך החשוב הוא  - תמיד לשמור על אוורור החלל. תוכלו גם להשתמש במטהר אוויר לנטרול ריחות לא נעימים אך עדיף כמובן אוויר צח וסירקולציה תמידית.
    • הימנעו מעומס חפצים - במידה ויש לכם הרבה פריטים, כמו בשמים, קרמים, איפור וכדומה, דאגו שלא יצברו הרבה אבק ליצירת תחושת ניקיון או נסו לאחסן את רוב החפצים בארונות או בקופסאות יפות.
    • מתכננים את ביתכם החדש? במידה ואתם בשלב תכנון מיקום החללים בביתכם החדש – דאגו לא למקם את חדר הרחצה במיקומים הבאים: מרכז הבית, סמוך או קרוב לכניסה לבית ובבית פרטי עם יותר מקומה אחת – נסו לא למקם מעל המטבח ומעל דלת הכניסה הראשית. הימנעו גם שדלת חדר האמבטיה לא תפנה למטבח או לחדר האוכל.
    • ברוב הבתים בהם ביקרתי, שטיח בחדר האמבט היה פריט קבוע. תוכלו לבחור לפי הצבע המתאים לפי תחושתכם אך אם תרצו ללכת צעד קדימה לפי השיטה, הנה כמה קווים מנחים:

    • חדר רחצה צפוני – שימוש בצורה מלבנית לשטיח אמבטיה.
    • חדר רחצה דרומי – שימוש בצבעי אדמה, צהוב, חרדל, חום ועוד
    • חדר רחצה מזרחי או דרום-מזרחי – שטיח בצבע אדום.

***טיפים נוספים למיטיבי לכת – 'תיקונים' שניתן לעשות לפי מיקום חלל חדר הרחצה בבית:


    • אין להעמיד חפצים מתכתיים בחדר רחצה הנמצא באזור הדרום-מזרחי של הבית, זה עלול לגרום לבזבזנות או ל"ניקוז" הכסף, אך כן מומלץ לשים פעמון רוח במידה וחדר הרחצה נמצא באזור דרום-מערב וצפון-מזרח.
    • -        במידה וחדר הרחצה נמצא באזור המערבי של הבית, אזור המדבר על נישואין ואהבה, שימו אלמנט של כדור הארץ, תוכלו לשים גם כד עם מים, שמומלץ לשים גם אם חדר הרחצה נמצא באזור הצפון מערבי של הבית.
    • חדר רחצה באזור הדרומי – צמחים יכולים לדכא אנרגיה לא טובה. שימו לב כי אתם בוחרים עציצים ששורדים לחות, כמות אור קטנה יחסית וחום.

מאמר זה הינו בגדר המלצה בלבד, ואינה כוללת יעוץ עיצוב פנים או הום סטיילינג. אע"פ שהקווים המנחים אחידים ופשוטים ליישום, לכל בית יש את ה- "DNA" שלו ובשביל התאמה אישית לביתכם יש להיעזר ביועץ פנג שואי מוסמך.

יועצת לאיכות חיים בשיטת הפנג שואי


ומפתחת סרגל פנג שואי TM (מדגם רשום ברשות הפטנטים) לאבחון בשיטה זו.


מוזמנים.. www.sakura.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב